În ziua de 29 octombrie 2021 a avut loc ceremonia de atribuire a Certificatului Lingvistic European în timpul conferinței online „Languages for NEETs integration in the future Europe”.
Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Constanța implementează proiectul Erasmus+ „BE MY VOICE”, 2019-1-TR01-KA229-077132_2, prin care promovăm multilingvismul, inovarea și creativitatea în predarea/învățarea limbilor străine. Întregul proiect încurajează tinerii să comunice folosind cele mai utilizate limbi, cum ar fi engleza, germana și franceza, dar și cu limbi mai puțin predate în Europa: greaca, letona, turca. Metoda utilizată pe parcursul întregului proiect este metoda „dublării”. Motivul pentru care această tehnică a fost aleasă pentru a promova multilingvismul este eficiența dovedită de multe studii. Conform articolului “Proiecte de dublare video în curriculum-ul limbilor străine“, scris de Jack Burston în 2005, tehnica de dublare în predarea limbilor străine le permite elevilor să-și îmbunătățească o serie de abilități : ascultarea, citirea, scrierea și vorbirea. Cu alte cuvinte, este o metodă care oferă elevilor posibilitatea de a-și îmbunătăți abilitățile lingvistice într-un mod integrat, la toate nivelurile lingvistice.
De asemenea, este o metodă motivațională care poate fi utilizată atât în interiorul, cât și în afara clasei, cu o mulțime de beneficii pedagogice. Nu numai că suscită interesul elevilor în realizarea și utilizarea videoclipurilor, ci le permite acestora să utilizeze instrumentele TIC în timpul decupării scenei, muting-ului și dublării. Pe lângă îmbunătățirea competențelor de comunicare în limba engleză, franceză, germană și de utilizare a TIC, cel mai important aspect este că elevii întâlnesc nu numai culturi noi, ci și limbi noi, mai puțin utilizate.
În timpul proiectului, elevii au scris scenarii și au filmat. Am făcut schimb de bune practici folosind tehnica de dublare cu cinci parteneri (doi parteneri din Turcia, ceilalți din Grecia, Letonia și România).
Octavian Mirică, ne spune că pentru el „Be my voice a fost o șansă de adaptare în diferite situații și să-mi folosesc cunoștințele în mod practic.”